Konsorcjum firm RedComm oraz Studio Gravite wygrało konkurs przeprowadzony na początku tego roku przez Urząd Marszałkowski w Olsztynie na zaplanowanie i opracowanie koncepcji kampanii medialno-wizualnej Warmii i Mazur. W czwartek, 24 maja odbyła się konferencja prasowa inaugurująca kampanię promocyjną regionu.
Celem kampanii medialno-wizualnej Warmii i Mazur jest zwiększenie rozpoznawalności regionu w kraju i poza granicami Polski, a także utrwalenie silnej atrakcyjności turystycznej, w tym skojarzeń z przyrodą, czystym środowiskiem, krainą jezior i lasów.
Kampania jako środek wyrazu wykorzystuje prawdziwe zdjęcia Warmii i Mazur. „Z ponad kilku tysięcy wybraliśmy 24 zdjęcia. Naturalne, autentyczne fotografie regionu wykonane przez wybitnych fotografików – Mieczysława Wieliczki, Andrzeja Stachurskiego i Wojciecha Wójcika - doskonale prezentują walory regionu mające kluczowe znaczenie dla turystów przy wyborze miejsca wypoczynku. Dodatkowo idealnie wpisują się wieloetapową kampanię, która będzie trwać do drugiej połowy 2013 roku” – mówi autor kreacji Mateusz Obarek ze Studia Gravite. Dodaje, że sugestywne zdjęcia w połączeniu z hasłami podkreślającymi niezwykłość krajobrazów i atrakcji regionu czynią komunikację prawdziwą, oryginalną i przekonującą.
Strategicznym założeniem komunikacji było wykorzystanie dotychczasowych działań wizerunkowych, jako bazy do zbudowania bezpośredniego i emocjonalnego kontaktu z odbiorcą. „Zaproponowana strategia konsekwentnie kontynuuje linię komunikacyjną zbudowaną wokół osi cudowności regionu, dodając jednocześnie komunikacji nowy, emocjonalny charakter” – podkreśla Witold Bacia, dyrektor strategiczny agencji Redcomm, autor strategii kampanii.
Działania promocyjne zostaną przeprowadzone w Polsce oraz w Niemczech, Czechach, Belgii, a także na Litwie, Słowacji i na Ukrainie. Region Warmii i Mazur będzie promowany w Internecie, w telewizji, w pociągach Eurocity i Intercity oraz na nośnikach zewnętrznych.
Projekt „Kampania promocji turystycznej Warmii i Mazur” realizuje Departament Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Koszt kampanii medialno-wizualnej to blisko 8 mln zł.
Link do strony artykułu: https://wm.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/cudowna-kampania-warmii-i-mazur-oczami-redcomm-i-studia-gravite